26 september 2008

BILDEXTRA: En dag i kulturens värld


Trots Aftonbladets chockerande nyhet i morse om ett terrordrama i Cologne gick större delen av dagen här i Gothenburg i kulturens tecken. Eller åtminstone i Bokmässans.

Som vanligt
hann jag knappt göra entré i mässhallen förrän jag blev hårt uppvaktad av etermedia. Den här gången var det SVT:s finskspråkiga redaktion som sa något diffust om att de ville göra något om ”den svenske mannen” kontra den finske och då går ju frågan naturligtvis först till mig. Ah, här skulle mina fördomar om finnar äntligen få stort utrymme!

Resultatet? Total tystnad. De ställde inga frågor utan filmade mig bara. Det är antagligen så man gör tv i Finland. Klippet finns att se på SVT Play.

I övrigt noterades ett drama i hall V:


...som kanske har sin lösning i hall A:

1 kommentar:

kreti och pleti sa...

Den kan vara min, den upphittade författaren, men jag lämnade den där med flit. Den hade blivit så bitter och så drack den mer än jag hade råd med.