05 augusti 2007

På ostfronten en hel del nytt

Som jag tidigare har rapporterat pågår ett krig i all tysthet på Ica Kvantum i Kungsbacka. En hårdför ostätande kundfalang tycks inte acceptera den västsvenska stavningen chevré utan ändrar butikens reklamskyltar till obegriplig franska. Sedan min förra rapport har ytterligare en skyltkupp genomförts men snabbt slagits ner.

Nu har kampen gått in i en ny fas.

Ica Kvantum har inte bara sänkt priset på den accentförsedda osten med två kronor per hekto - de har även förklarat krig på särskrivningsfronten.

Jag är djupt bekymrad över denna upptrappning i konflikten.

1 kommentar:

Anonym sa...

såg att du låg precis under mig på bloggtoppen. Men på uppgående. Varför jag genast surfade in. Underhållande må jag säga.
Så jag tror att jag dristar mig till att bli stammis...
ha ha ha