12 januari 2008

Taxtrenden håller i sig


I dagens Göteborgs-Posten finns en intervju med Stefan Nilsson, som arbetar på Trendgruppen och alltså försörjer sig på att spå trender.

Till min stora glädje finner jag att han förutser ett lysande 2008 för taxar, närmare bestämt smörtaxar. Dessa små konstgjorda versioner av skapelsens krona är utmärkta att ha som underlag för smörknivar och annat kladdigt på matbordet.

Jag vill härmed ödmjukast påminna om min analys av den växande taxtrenden, som jag publicerade redan i höstas.

För övrigt finns det även kakformstaxar, salt-taxar och peppartaxar att köpa. Vi som är steget före trendanalytikerna har förstås redan dessa i våra hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

hörru. du skriver alldeles för sällan.
jag skrattar gott varje gång jag läser det du skriver, men det sker ju på tok för sällan.
ska du plugga till läkare får du ju se till att du inte offrar skrivandet för mycket. ;-)
annars får du masa dig tillbaka till stockholm och börja skriva på heltid igen.