19 februari 2009

Skrämmande inblick i råare IT-värld

Det har sina sidor att bo på vischan och vakna med (och av) en landsortstidning på hallmattan varje morgon.

Bland alla texter om PRO-möten, källarinbrott och hockey i de lägre divisionerna får man i Smålands-Tidningen ibland läsa saker man inte riktigt hade förväntat sig. Som det här raderna i dagens nummer, hämtade från en artikel om ett föredrag för föräldrar i en skola:

”Näst intill mörkrädd blev förmodligen en och annan i Annebergsskolans matsal inför informerandet om att webbsidor, som egentligen borde vara förbjudna, rakt på tipsar om droger, tillverkning av bomber och till råga på allt även ger tips om hur man kan begå självmord och våldtäkter!”

Jag hade gärna länkat till artikeln, men Smålands-Tidningens innehåll finns inte på Internet. Tidningen ingår i Herenco-koncernen, vars dagstidningar tillhör det fåtal i Sverige som inte har nyheter på Internet.

Kanske är det säkrast så, med tanke på vad man riskerar att stöta på i IT-världen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud! Jag skall aldrig använda internet igen!

Sara sa...

Hittade denna blogg då jag regelbundet läser Knickers. Grattis till examen!

Läkare är min största dröm men klarar fasikemej inte matten så bra som man måste så blir tyvärr inget med det... Får la bli sjuksyrra istället men ändå alltid kul att hitta läkarbloggarna och få en inblick i ert yrke!

Henke sa...

Jag vill bara påminna om att det i morgon har gått ett helt år sedan senaste inlägget här på Cirkulation.se.

Det skulle vara kul om uppehållet inte blev längre än så.